רה"מ לפיד: "צה"ל והמוסד הונחו להתכונן לכל תרחיש"

שלמה ריזל No Comments on רה"מ לפיד: "צה"ל והמוסד הונחו להתכונן לכל תרחיש"

ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד קיים היום תדרוך לכתבים מדיניים בנושא הסכם הגרעין המתגבש בין המעצמות לאיראן ואמר: "ההסכם הזה הוא הסכם לא טוב. הוא היה לא טוב כבר כשהוא נחתם ב-2015. היום הסכנות שגלומות בו גדולות עוד יותר. צה"ל והמוסד קיבלו מאיתנו הנחיה להכין את עצמם לכל תרחיש. נהיה מוכנים לפעול כדי לשמור על ביטחון ישראל. האמריקאים מבינים את זה"

צילום: עמוס בן גרשום\לע"מ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד קיים היום (א') תדרוך לכתבים מדיניים, בצל החשש מחתימה מחודשת של הסכם גרעין בין איראן למעצמות.
בפתח התדרוך אמר לפיד: "מדינת ישראל מנהלת כבר יותר משנה מאבק מדיני רב-מערכתי שמטרתו למנוע חתימה מחודשת של הסכם הגרעין עם איראן. ראש המל"ל חזר בסוף השבוע מוושינגטון, שר הביטחון נמצא שם עכשיו. אנחנו עושים מאמץ מתואם כדי לוודא שהאמריקאים והאירופים מבינים את הסכנות הכרוכות בהסכם".
"ההסכם הזה הוא הסכם לא טוב. הוא היה לא טוב כבר כשהוא נחתם ב-2015. היום הסכנות שגלומות בו גדולות עוד יותר. הוא קרוב יותר לתאריך הסיום שלו, ואיראן נמצאת במקום אחר מבחינה טכנולוגית" הסביר לפיד לכתבים.
"מדינת ישראל לא מתנגדת לכל הסכם" הוסיף לפיד, "אפשר וצריך לגרום לאיראן לחתום על הסכם טוב בהרבה. להסכם כזה אפשר להגיע אם יונח על השולחן איום צבאי אמין. אם האיראנים יראו שלסרבנות שלהם ולהונאות שלהם יש מחיר כבד".
"הדירקטיבה המדינית שלנו, מהיום הראשון, היא להיאבק נגד ההסכם בכל הכוח, אבל בלי לפגוע ביחסים האיסטרטגיים עם ארה"ב, ובלי לפגוע בקשב שלהם לטיעונים שלנו. אסור לנו להגיע למצב שבו היינו ב-2015. אנחנו משלמים עד היום על הנזקים שגרם הנאום של נתניהו בקונגרס, שבעקבותיו הממשל האמריקאי הפסיק את הדיאלוג איתנו ולא איפשר לישראל להכניס תיקונים להסכם".
"הבהרנו לאמריקאים שמדינת ישראל לא תהיה תלויה בהחלטות של איראן ולא בהחלטות של המעצמות. כמו שנכתב בהצהרת ירושלים, יש לנו זכות להגן על עצמנו. אם ייחתם הסכם – הוא לא מחייב אותנו. אנחנו לא צד בו והוא לא יגביל את הפעולות שלנו" אמר לפיד.
"צה"ל והמוסד קיבלו מאיתנו הנחיה להכין את עצמם לכל תרחיש. נהיה מוכנים לפעול כדי לשמור על ביטחון ישראל. האמריקאים מבינים את זה, העולם מבין את זה, גם החברה הישראלית צריכה לדעת את זה" סיים לפיד את ההצהרה.


0 תגובות